Przejdź do głównej treści strony

Dowcip, brawura i legendarny warsztat / Koncert w 110 rocznicę urodzin i 30 rocznicę śmierci Witolda Lutosławskiego

15.02.2024, czwartek 19:30
Sala kameralna NOSPR Plac Wojciecha Kilara 1, 40-202 Katowice
Wydarzenie z serwisu Partnerskiego Bilety24.pl Powyższa propozycja ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej serwisu Biletomat, w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.

Opis

Program
Witold Lutosławski
„Wariacje na temat Paganiniego” na dwa fortepiany
„Preludia taneczne” na klarnet i fortepian
„Epitafium” na obój i fortepian
„Grave” Metamorfozy na wiolonczelę i fortepian
„Subito” na skrzypce i fortepian
„Chantefleur et chantefable” (opracowanie na głos i fortepian Eugeniusz Knapik)

Wykonawcy
Ewa Biegas – sopran
Rafał Zambrzycki – skrzypce
Karolina Waloszczyk – wiolonczela
Karolina Stalmachowska – obój
Bartosz Pacan – klarnet
Piotr …
Program
Witold Lutosławski
„Wariacje na temat Paganiniego” na dwa fortepiany
„Preludia taneczne” na klarnet i fortepian
„Epitafium” na obój i fortepian
„Grave” Metamorfozy na wiolonczelę i fortepian
„Subito” na skrzypce i fortepian
„Chantefleur et chantefable” (opracowanie na głos i fortepian Eugeniusz Knapik)

Wykonawcy
Ewa Biegas – sopran
Rafał Zambrzycki – skrzypce
Karolina Waloszczyk – wiolonczela
Karolina Stalmachowska – obój
Bartosz Pacan – klarnet
Piotr Kopiński – fortepian
Agnieszka Kopińska – fortepian

Muzyka Witolda Lutosławskiego była przeciwieństwem przesady i rozgadania. Kompozytor kondensował to, co chciał powiedzieć, latami szlifował własne koncepcje formy uwzględniające możliwości percepcyjne słuchacza. Bywał też mistrzem miniatury – bo jak inaczej nazwać, jeśli nie mistrzostwem, efektowną brawurę Wariacji na temat Paganiniego (1941), granych podczas okupacji w warszawskiej kawiarni „Aria”? Preludia taneczne (1954) to utworki pedagogiczne, a jednak słucha się ich z zainteresowaniem w wykonaniach profesjonalistów. W Epitafium (1980) i Grave (1981) opłakiwał zmarłych przyjaciół, każdemu z utworów nadając indywidualny kształt. Krótkie pieśni Chantefleurs et chantefables (1990) odbijały dowcipnie treść surrealistycznych wierszyków dla dzieci, zapewniając kapitalną zabawę dorosłym.
Subito (1992) z efektowną figurą przypominającą uderzenie pioruna to ostatni utwór Lutosławskiego. Efektowny i zwarty – pokazujący, że kompozytor do końca nie zagubił dyscypliny swojego legendarnego warsztatu.
Adam Suprynowicz

Bilety

Aktywne

KKM ulgowy

27 zł
Do wyczerpania

Ulgowy

33 zł
Do wyczerpania

KKM normalny

35 zł
Do wyczerpania

Normalny

43 zł
Do wyczerpania
Do biletów doliczana jest opłata serwisowa

Artyści

Miejsca

Powiadom mnie

Zapisując się na newsletter zgadzam się z regulaminem serwisu i akceptuję jego warunki.