Przejdź do głównej treści strony

Muzyka dawna / Muzyka dawnych mistrzów / Herreweghe

23.03.2024, sobota 19:30
NOSPR Plac Wojciecha Kilara 1, 40-202 Katowice
Wydarzenie z serwisu Partnerskiego Bilety24.pl Powyższa propozycja ma charakter informacyjny i nie stanowi oferty handlowej serwisu Biletomat, w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.

Opis

Wykonawcy
Philippe Herreweghe – dyrygent
Collegium Vocale Gent
Reinoud Van Mechelen – tenor (Ewangelista)
Florian Boesch – baryton (Chrystus)
Dorothee Mields – sopran
Hana Blažíková – sopran
Hugh Cutting – alt/kontratenor
Alexander Chance – alt/kontratenor
Samuel Boden – tenor
Guy Cutting – tenor
Konstantin Krimmel – bas
Tobias Berndt – bas

Program
Johann Sebastian Bach
Pasja według św. Mateusza BWV 244

Sprzedaż biletów rozpocznie się …
Wykonawcy
Philippe Herreweghe – dyrygent
Collegium Vocale Gent
Reinoud Van Mechelen – tenor (Ewangelista)
Florian Boesch – baryton (Chrystus)
Dorothee Mields – sopran
Hana Blažíková – sopran
Hugh Cutting – alt/kontratenor
Alexander Chance – alt/kontratenor
Samuel Boden – tenor
Guy Cutting – tenor
Konstantin Krimmel – bas
Tobias Berndt – bas

Program
Johann Sebastian Bach
Pasja według św. Mateusza BWV 244

Sprzedaż biletów rozpocznie się 5 września w kasach NOSPR oraz przez opcję „Kup bilet” na stronie www.nospr.org.pl.
Przedsprzedaż biletów dla posiadaczy abonamentów na sezon artystyczny 2023/2024 rozpocznie się już 17 sierpnia w kasach NOSPR.

Na dzień przed Niedzielą Męki Pańskiej w NOSPR usłyszymy dzieło, z którym niewiele utworów w historii muzyki może się równać. Wykonanie poprowadzi Philippe Herreweghe – dyrygent, który w 2018 roku wystąpił w Katowicach ze starszą o pięć lat Bachowską Pasją Janową. Matthäus-Passion BWV 244 pierwszy raz zabrzmiała w Wielki Piątek 1729 roku w Lipsku. Wielkich rozmiarów kompozycję tworzą 24 sceny składające się na obrazy Ostatniej Wieczerzy, modlitwy w Ogrójcu, pojmania, procesu, ukrzyżowania i pochówku Jezusa. Tekst złożył Bach głównie z Ewangelii według św. Mateusza, wielkopostnych chorałów oraz madrygałowych strof dopisanych przez Picandra. Akcję toczoną przez recytatywy Ewangelisty wstrzymują arie i chorały – to czas zarówno do pobożnej kontemplacji, jak i śledzenia licznych zdobień zwrotami retoryki muzycznej. Bach szczegółowo ilustruje wydarzenia – od otwierającego chóru Kommt, ihr Töchter, helft mir klagen (niepokojący puls instrumentów, krzykliwe komentarze tłumu – dwóch chórów) po finałową część Wir setzen uns mit Tränen nieder (uroczysty charakter uwypuklony rytmem polonezowym). Kompozytor nie tylko dokładnie odwzorował treść, ale dodał też osobisty wyraz ufności i nadziei. Mimo że Pasja według św. Mateusza jest subtelna i nie zawiera wielu fragmentów dramatycznych, cechuje ją ogromna rozpiętość emocjonalna. To jeden z tych utworów, który nawet po jednokrotnym przesłuchaniu można zapamiętać na całe życie. Warto zadbać, by było to dobre wykonanie.

Piotr Mika

Bilety

Aktywne

Normalny

48 zł
Do wyczerpania

Normalny

65 zł
Do wyczerpania

Normalny

85 zł
Do wyczerpania

Normalny

106,50 zł
Do wyczerpania
Do biletów doliczana jest opłata serwisowa

Artyści

Miejsca

Powiadom mnie

Zapisując się na newsletter zgadzam się z regulaminem serwisu i akceptuję jego warunki.