Opis
Édouard Lalo
Uwertura do opery „Le roi d’Ys”
Antonín Dvořák
Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104
Hector Berlioz
Symfonia fantastyczna
Wykonawcy
Michele Spotti – dyrygent
NOSPR
Miriam Prandi – wiolonczela
Operze Król z Ys nie udało się wejść do repertuaru, choć jest co najmniej intrygująca. Opowieść opartą na legendzie o „bretońskiej Atlantydzie” Lalo oprawił muzyką inspirowaną Wagnerem. Brzmi świetnie, choć …
Édouard Lalo
Uwertura do opery „Le roi d’Ys”
Antonín Dvořák
Koncert wiolonczelowy h-moll op. 104
Hector Berlioz
Symfonia fantastyczna
Wykonawcy
Michele Spotti – dyrygent
NOSPR
Miriam Prandi – wiolonczela
Operze Król z Ys nie udało się wejść do repertuaru, choć jest co najmniej intrygująca. Opowieść opartą na legendzie o „bretońskiej Atlantydzie” Lalo oprawił muzyką inspirowaną Wagnerem. Brzmi świetnie, choć konia z rzędem temu, kto nie znając utworu, odgadłby nazwisko jego autora. Odwrotnie jest w przypadku Koncertu wiolonczelowego Dvořáka, w którym twórca zawarł reminiscencję ze swoich wcześniejszych dzieł. Jeśli chcielibyśmy wskazać najbardziej reprezentatywny dla czeskiego kompozytora utwór, byłby to właśnie powszechnie uwielbiany Koncert. Sto procent Prokofiewa w Prokofiewie odnajdujemy w V Symfonii, przy czym jest ona neoromantyczną wersją jego stylu. Pisana w końcowej fazie wielkiej wojny ojczyźnianej, zawiera wszakże pewną dozę groteski. Czy dystansu jest w niej wystarczająco dużo, byśmy zapomnieli o okolicznościach jej powstania i usłyszeli wyłącznie znakomitą muzykę absolutną?
Piotr Matwiejczuk