Przejdź do głównej treści strony

62. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” 20-28 września 2019

22.09.2019, niedziela, 19:30
Studio S1, Warszawa ul. Modzelewskiego 59, 00-977 Warszawa
Pamiętaj - na Biletomat.pl Twoje zakupy są bezpieczne. Jeśli dojdzie do zmiany daty lub odwołania wydarzenia, będziesz mógł spokojnie uzyskać zwrot, a o wszelkich aktualizacjach poinformujemy Cię mailowo.

Opis


Kluczem dla tegorocznej 62. edycji festiwalu „Warszawska Jesień” jest „pneuma”. Termin ten ma kilka znaczeń w zależności, do której epoki sięgamy. Najbliższe muzyce to konotacje z powietrzem i jego poruszeniami, otwierającymi nas na wiele symboli i metafor, jak: tchnienie, ruah, wiatr dziejów i historii. Powietrze to ośrodek dźwięku, w …


Kluczem dla tegorocznej 62. edycji festiwalu „Warszawska Jesień” jest „pneuma”. Termin ten ma kilka znaczeń w zależności, do której epoki sięgamy. Najbliższe muzyce to konotacje z powietrzem i jego poruszeniami, otwierającymi nas na wiele symboli i metafor, jak: tchnienie, ruah, wiatr dziejów i historii. Powietrze to ośrodek dźwięku, w którym rodzi się on i przenosi. W czasie festiwalu pojawi się wiele muzyki „z powietrza”. Zarówno z racji na powietrzne źródła dźwięku jak i powietrzne, przestrzenne i naturalistyczne konotacje. Ale powietrze to też „ośrodek ducha”, tej sfery naszego życia, która dąży do uchwycenia świata jako całości spójnej i sensownej.

22 września / niedziela
19:30 – Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego,
ul. Modzelewskiego 59

OSOBOWOŚCI I OSOBLIWOŚCI
Słynna orkiestra z Bazylei. Trzy premiery światowe i dwie polskie. Pięć odmiennych języków muzycznych i pięć różnych kwestii stanowiących inspirację dla kompozytorek i kompozytorów prezentowanych utworów. Różnorodność sprzyja dyskusji. Oscar Bianchi – kompozytor ostatniego utworu koncertu, postuluje powrót do społecznej rozmowy jako antidotum na populizm i medialne manipulacje. Tak według niego możemy ocalić naszą wrażliwość, tak możemy się usłyszeć. Koncert jest wielkim przedsięwzięciem polsko-szwajcarskim, efektem długich rozmów i skutecznych dyskusji. Wszystko po to właśnie, aby się usłyszeć. Bianchi ma rację.

Program:
Łukasz Długosz flet
Piotr Roemer, Paweł Hendrich elektronika
BASEL SINFONIETTA
Baldur Brönnimann dyrygent
Ewa Guziołek-Tubelewicz reżyseria dźwięku

Piotr Roemer Fantasma ** (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
Cécile Marti Seeing Time 1 **
Katharina Rosenberger Rein *
Paweł Hendrich Absusurrus ** (zamówienie Warszawskiej Jesieni, Culturescapes i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
Oscar Bianchi Exordium *

** prawykonanie
* pierwsze wykonanie w Polsce

Zamów bilety już teraz na Biletomat.pl

Bilety

Wyprzedane

Standard

Standard

53,00 zł

Miejsca

Powiadom mnie

Zapisując się na newsletter zgadzam się z regulaminem serwisu i akceptuję jego warunki.