Przejdź do głównej treści strony

62. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień” 20-28 września 2019

22.09.2019, sunday, 19:30
Studio S1, Warszawa ul. Modzelewskiego 59, 00-977 Warszawa
Remember - at Biletomat.pl your purchases are safe. If there is a change of date or cancellation of the event, you will be able to get a refund with peace of mind, and we will inform you of any updates by email.

Description


Kluczem dla tegorocznej 62. edycji festiwalu „Warszawska Jesień” jest „pneuma”. Termin ten ma kilka znaczeń w zależności, do której epoki sięgamy. Najbliższe muzyce to konotacje z powietrzem i jego poruszeniami, otwierającymi nas na wiele symboli i metafor, jak: tchnienie, ruah, wiatr dziejów i historii. Powietrze to ośrodek dźwięku, w …


Kluczem dla tegorocznej 62. edycji festiwalu „Warszawska Jesień” jest „pneuma”. Termin ten ma kilka znaczeń w zależności, do której epoki sięgamy. Najbliższe muzyce to konotacje z powietrzem i jego poruszeniami, otwierającymi nas na wiele symboli i metafor, jak: tchnienie, ruah, wiatr dziejów i historii. Powietrze to ośrodek dźwięku, w którym rodzi się on i przenosi. W czasie festiwalu pojawi się wiele muzyki „z powietrza”. Zarówno z racji na powietrzne źródła dźwięku jak i powietrzne, przestrzenne i naturalistyczne konotacje. Ale powietrze to też „ośrodek ducha”, tej sfery naszego życia, która dąży do uchwycenia świata jako całości spójnej i sensownej.

22 września / niedziela
19:30 – Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego,
ul. Modzelewskiego 59

OSOBOWOŚCI I OSOBLIWOŚCI
Słynna orkiestra z Bazylei. Trzy premiery światowe i dwie polskie. Pięć odmiennych języków muzycznych i pięć różnych kwestii stanowiących inspirację dla kompozytorek i kompozytorów prezentowanych utworów. Różnorodność sprzyja dyskusji. Oscar Bianchi – kompozytor ostatniego utworu koncertu, postuluje powrót do społecznej rozmowy jako antidotum na populizm i medialne manipulacje. Tak według niego możemy ocalić naszą wrażliwość, tak możemy się usłyszeć. Koncert jest wielkim przedsięwzięciem polsko-szwajcarskim, efektem długich rozmów i skutecznych dyskusji. Wszystko po to właśnie, aby się usłyszeć. Bianchi ma rację.

Program:
Łukasz Długosz flet
Piotr Roemer, Paweł Hendrich elektronika
BASEL SINFONIETTA
Baldur Brönnimann dyrygent
Ewa Guziołek-Tubelewicz reżyseria dźwięku

Piotr Roemer Fantasma ** (zamówienie Warszawskiej Jesieni i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
Cécile Marti Seeing Time 1 **
Katharina Rosenberger Rein *
Paweł Hendrich Absusurrus ** (zamówienie Warszawskiej Jesieni, Culturescapes i Stowarzyszenia Autorów ZAiKS)
Oscar Bianchi Exordium *

** prawykonanie
* pierwsze wykonanie w Polsce

Zamów bilety już teraz na Biletomat.pl

Tickets

Sold out

Standard

Standard

53.00 zł

Places

Powiadom mnie

Zapisując się na newsletter zgadzam się z regulaminem serwisu i akceptuję jego warunki.