Biletomat Koncerty Katowice FESTIWAL ARS CAMERALIS 2017: RESINA, STEFAN WESOŁOWSKI

Koncerty: FESTIWAL ARS CAMERALIS 2017: RESINA, STEFAN WESOŁOWSKI

Bilety na koncert

FESTIWAL ARS CAMERALIS 2017: RESINA, STEFAN WESOŁOWSKI

termin

Pt, 10 Listopad 2017 godz. 20:00

miejsce

Aula Domu Oświatowego Biblioteki Śląskiej
ul. Francuska 12, 40-015 Katowice

organizator

INSTYTUCJA KULTURY ARS CAMERALIS SILESIAE SUPERIORIS

Bilety


Standard

I pula

dostępna do
Pt, 10 list 2017 16:00

15 PLN

Wyprzedane

Standard

I pula

dostępna do
Pt, 10 list 2017 16:00

10 PLN

Wyprzedane


Galeria (powiększ)





 

📄FESTIWAL ARS CAMERALIS 2017: RESINA, STEFAN WESOŁOWSKI

RESINA, STEFAN WESOŁOWSKI

*ulga – przysługuje rencistom, emerytom, uczniom i studentom po okazaniu ważnego dokumentu upoważniającego do zniżki

„Rite of the End – wydane przez francuską Ici d’Ailleurs, firmę znaną z nagrań Yanna Tiersena i Matta Elliotta – atakuje dźwiękiem potężnym, rozpiętym szeroko, angażuje i przyprawia o ciarki. W skali światowej – było. Wśród polskich artystów takiej płyty jeszcze nie słyszałem”.
Bartek Chaciński, polifonia.blog.polityka.pl

STEFAN WESOŁOWSKI
Odkąd w 2008 roku ukazała się jego debiutancka Kompleta„Kompleta”, utwór stworzony do tekstów brewiarzowych na dwa głosy, kwartet smyczkowy i elektronikę, zaczęto mówić o narodzinach nowego muzycznego idiomu w rodzimej twórczości. Muzykolodzy spierają się, czy jest mu bliższa postawa neoklasycystyczna, czy postmodernistyczna, a muzyk, jakby obok toczącej się dyskusji, wciąż konsekwentnie podąża własną ścieżką, syntezując elektronikę z klasyką, polifonię z minimalizmem, muzykę repetycyjną z improwizacją.
Wesołowski to przede wszystkim kompozytor, skrzypek oraz producent muzyczny, który nagrywa dla znakomitych wytwórni: Important Records (nagrywali dla niej m.in. Coil, Merzbow, Jozef Van Wissem, Eliane Radigue), Ici D'ailleurs oraz Mute Song (to oficyna m.in. Nicka Cave'a, Swans czy Maxa Richtera).
Publiczność miała okazję poznawać go przez ostatnią dekadę choćby dzięki wspólnym nagraniom z Michałem Jacaszkiem (płyty Treny„Treny” i Pentral„Pentral” oraz praca przy soundtrackach do Golgoty Wrocławskiej„Golgoty Wrocławskiej” i Sali Samobójców„Sali Samobójców”). Zresztą lista wykonawców, z którymi skrzyżowały się jego muzyczne szlaki, jest zdecydowanie dłuższa, a znajdziemy na niej także braci Waglewskich, Szymona Kaliskiego czy Karolinę Czarnecką.
Muzyka Wesołowskiego jest jakby stworzona dla kina i teatru. Doskonale zdawali sobie z tego sprawę twórcy filmu dokumentalnego o Marlonie Brando, zapraszając kompozytora do przygotowania ścieżki dźwiękowej filmu Listen To Me, Marlon„Listen To Me, Marlon”.
Jak dotąd przygotował trzy autorskie albumy; po Komplecie„Komplecie”, której utwory powstawały na zamówienie dominikanów, kolejno ukazały się Liebestod„Liebestod” w 2013 roku oraz tegoroczny „Rite of The End”.

„Depcząc granice gatunków... nawiązuje do imponującego świata dźwięków Arvo Parta, Briana Eno i Richarda Skeltona oraz majestatyczności Sigur Rós”.
Uncut Magazine

RESINA
Muzyczny projekt Karoliny Rec, która do perfekcji opanowała technikę łączenia wiolonczeli z nieskomplikowanymi urządzeniami elektronicznymi, w tym m.in. z looperem. Mimo hipnotyczno-onirycznego charakteru jej performansów, każdy występ ma wewnętrzną dramaturgię, która skupia na sobie uwagę słuchaczy. Minimalistyczna formuła jest tylko pozorna – Resina proponuje bardzo intensywne doświadczenia z pogranicza elektroniki, klasyki i wszystkiego, co z takich połączeń może wyniknąć. Poszukiwania Resiny czasem prowadzą w stronę zaskakująco piosenkowych kompozycji, innym zaś razem przybierają formę bardziej abstrakcyjnych impresji.
Przełomowy dla absolwentki gdańskiej Akademii Muzycznej okazał się zeszły rok. Wówczas podpisała kontrakt z ikoniczną brytyjską wytwórnią FatCat Records (związani z nią byli m.in. Animal Collective, Múm czy Sigur Rós) i jej sublabelem o nazwie 130701. Tym samym została pierwszą artystką z Polski związaną z tą legendarną oficyną. Efektem kontraktu stał się album „Resina”, wydany przed rokiem w październiku, i – co ważne – zawierający w całości materiał zarejestrowany na żywo w studiu.
Artystka w swoisty sposób przemyca i dzieli się własnymi inspiracjami; wśród nich możemy wskazać wpływy całkowicie uświadomione, m.in. twórczość Henryka Mikołaja Góreckiego, Witolda Lutosławskiego oraz elektronicznej awangardy, jak i te, które – jak sama wspomina w jednym z wywiadów – pojawiają się mimowolnie, jako wynik szukania po omacku, jak na przykład polska muzyka ludowa.

Więcej informacji o Festiwalu znajdziecie na: www.arscameralisfestiwal.pl

Zamów bilety już teraz na Biletomat.pl 









Korzystanie z witryny biletomat.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.