Description
Cesar Franck (1822-1890) – III Corale a-moll
Marco Enrico Bossi – Chant de soir op. 92
Thème et Variations op. 115
Jehan Alain – Trois pieces: Variations su un theme de Claude Jannequin,
Le jardin suspend, Litanies
Eugène Gigout – Grand Choeur Dialogue
Marco Enrico Bossi – Scherzo g-moll
Marco D’Avola – Sancta Maria op. 68
Intrada op. 75
Carl …
Cesar Franck (1822-1890) – III Corale a-moll
Marco Enrico Bossi – Chant de soir op. 92
Thème et Variations op. 115
Jehan Alain – Trois pieces: Variations su un theme de Claude Jannequin,
Le jardin suspend, Litanies
Eugène Gigout – Grand Choeur Dialogue
Marco Enrico Bossi – Scherzo g-moll
Marco D’Avola – Sancta Maria op. 68
Intrada op. 75
Carl Orff – Fortuna imperatrix mundi da Carmina Burana (Transkrypcja Marco D’Avola)
Marco D'Avola - sycylisjski kompozytor, organista i pianista. Obronił dyplom z wyróżnieniem w Konserwatorium Muzycznym „V. Bellini" w Palermo. Kształcił się u wielu wybitnych artystów, m.in.: Luigi Ferdinando Tagliavini, Arturo Sacchetti, Oscar Mischiati, Bruno Canino, Jorg Demus, Paul Badura Skoda, Maria Regina Seidlhofer, Gjorgy Sandor. Jako organista koncertował na prestiżowych festiwalach organowych w Europie oraz w Stanach Zjednoczonych. Skomponował wiele symfonicznych, chóralnych oraz instrumentalnych utworów, takich jak Messa di Requiem dedykowany popieżowi Janowi Pawłowi II, pięć koncertów na organy i orkiestrę, dwa koncerty na fortepian i orkiestrę, Te Deum, Stabat Mater, Sinfonia degli Hyblaei, trzy sonaty na organy; toccaty, dwa oratoria sakralne, koncert na wiolonczelę i orkiestrę op. 36 (napisany dla Teatro Massimo w Palermo). Marco D'Avola jest członkiem towarzystwa „Royal College of Organists" w Londynie, „Fellowship of Rotarian Musicians" w Stanach Zjednoczonych. Jest tytularnym organistą w katedrze św. Jana Chrzciciela w Raguzie. Jest wykładowcą gry na organach na Akademii Muzycznej w Modica oraz dyrektorem artystycznym międzynarodowego festiwalu „Citta di Ragusa". Nadzoruje ochronę historycznych organów na terenie Sycylii.
Jego kompozycje zostały zarejestrowane i wydane przez Paulistów w Watykanie, I.M.S w Nowym Jorku, T.G.E w Szwajcarii, Berben, Eurarte we Włoszech. Nagrania te były emitowane przez włoską telewizję RAI, Radio Watykańskie, a także przez telewizje: Niemiecką, Francuską, Polską i Rumuńską oraz przez KCME z Denver w Stanach Zjednoczonych.
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Muzyka”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca
Zrealizowano ze środków Województwa Pomorskiego
Dofinansowano ze środków Miasta Gdańska