Description
Jego najnowszy album „Infinity” to nowe, autorskie odczytanie popularnego utworu „Canto Ostinato” Simeona ten Holta. Utwór oryginalnie napisany na cztery fortepiany został przez Adama nagrany …
Jego najnowszy album „Infinity” to nowe, autorskie odczytanie popularnego utworu „Canto Ostinato” Simeona ten Holta. Utwór oryginalnie napisany na cztery fortepiany został przez Adama nagrany na fortepian solo i zmultiplikowany w systemie Dolby Atmos.
„Odczuwam ten utwór bardzo przestrzennie, niemal kosmicznie – mówi Adam Kośmieja – i przez wiele miesięcy pracowałem nad satysfakcjonującą mnie formalną siatką i mapą nawigacyjną tego utworu. Cała podróż muzyczna na moim albumie trwa ok. 46 min. (plus 2 single) i podzielona jest na 6 części – faz, którym nadałem tytuły nawiązujące do całościowej koncepcji albumu – nieskończonego horyzontu, fizyczności dźwięku, czasu, mechaniki, ruchu".
„Canto Ostinato” Simeona ten Holta to przepiękna muzyka transu, medytacji i dużych emocji, które budują kulminacje oparte na powtarzających się strukturach muzycznych. Jej powtarzalność, motoryczność i przestrzenność wychodzi mocno poza rejony klasycznego wykonawstwa muzyki fortepianowej.
Nowe błyskotliwe i wirtuozowskie odczytanie tej muzyki przez Adama Kośmieję jest fascynującą i wciągającą podróżą w świat wolności i muzycznego rytuału.
Jako ambasador nowej muzyki Adam cieszy się dużą popularnością wśród czołowych współczesnych kompozytorów (prawykonania, premiery, zamówienia). Współpracował m.in. z Pierre'm Jodlowskim, Francesco Filidei, Agatą Zubel, Stefanem Węglowskim, Ye Xiaogangiem, Philem Cashianem, Joe Cutlerem, Jerzym Kornowiczem, Elżbietą Sikorą. Adam głęboko eksploruje świat muzyki współczesnej ze swoim trio Flow unit 3 (Anna Kwiatkowska-skrzypce, Mikołaj Palosz-wiolonczela).
Intensywnie koncertuje w kraju i za granicą. Jego działalność artystyczna zaprowadziła go do sal koncertowych niemal 20 państw Ameryki Północnej, Europy i Azji. W Polsce współpracował niemal ze wszystkimi krajowymi orkiestrami.
Absolwent Manhattan School of Music w Nowym Jorku oraz Akademii Muzycznej im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie obecnie uczy w katedrze fortepianu ze stopniem naukowym doktora.
Festiwalu Bezsenność to 5 wieczorów z muzyką kameralną w 5 różnych odsłonach. Muzyka polska, szczególnie ta mniej znana oraz najnowsza, znajduje się w centrum zainteresowań Messages Quartet. Artystki na koncercie w Poznaniu zagrają kompozycje Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego, Aleksandra Tansmana i Szymona Laksa. Swój najnowszy projekt zaprezentuje Bastarda Trio. Znane tematy z historii polskiej muzyki filmowej XX wieku zostaną podane w unikalny sposób, przefiltrowane przez jedyne w swoim rodzaju podejście zespołu Bastarda do materii dźwiękowej. W programie Festiwalu Bezsenność także liryczny wieczór w towarzystwie śpiewaka Szymona Komasy oraz pianisty Marcina Kozieła. Usłyszymy m.in. pieśni Zygmunta Krauzego oraz klasyki amerykańskiej piosenki kabaretowej. Pianista Adam Kośmieja zabierze nas w podróż z muzyką transu, medytacji i dużych emocji. Jego najnowszy projekt „Infinity” to autorskie odczytanie popularnego utworu „Canto Ostinato” Simeona ten Holta. Polska muzyka na skrzypce i fortepian będzie motywem przewodnim występu Jakuba Jakowicza (skrzypce) i Łukasza Chrzęszczyka (fortepian). Wirtuozi swoich instrumentów zaprezentują zróżnicowany i wielobarwny repertuar m.in. z płyty „Departures”.