Description
Tym razem zespół Bastarda zaprezentuje utwory największych, polskich kompozytorów muzyki filmowej XX stulecia. W programie koncertu znajdą się kompozycje m.in. Henryka Warsa, Krzysztofa Komedy, Wojciecha Kilara, Zbigniewa Preisnera, Kazimierza Serockiego, Krzysztofa Pendereckiego, Waldemara Kazaneckiego, Lucjana Kaszyckiego, Michała Lorenca czy Jerzego Matuszkiewicza. Znane i lubiane tematy z historii polskiej muzyki filmowej XX wieku zostają podane w nowy sposób, przefiltrowane przez unikalną barwę i specyfikę podejścia zespołu Bastarda do materii dźwiękowej. Trio pokazuje oryginalną melodię oraz jej wariacje, reinterpretuje zabiegi harmoniczne, dokomponowuje partie, improwizuje, acz subtelnie i z szacunkiem dla oryginału. W tym nowym świetle powstaje zatem autorska opowieść wsparta niezwykle ważnymi tekstami polskiej kultury muzycznej.
Festiwalu Bezsenność to 5 wieczorów z muzyką kameralną w 5 różnych odsłonach. Muzyka polska, szczególnie ta mniej znana oraz najnowsza, znajduje się w centrum zainteresowań Messages Quartet. Artystki na koncercie w Poznaniu zagrają kompozycje Felixa Mendelssohna-Bartholdy’ego, Aleksandra Tansmana i Szymona Laksa. Swój najnowszy projekt zaprezentuje Bastarda Trio. Znane tematy z historii polskiej muzyki filmowej XX wieku zostaną podane w unikalny sposób, przefiltrowane przez jedyne w swoim rodzaju podejście zespołu Bastarda do materii dźwiękowej. W programie Festiwalu Bezsenność także liryczny wieczór w towarzystwie śpiewaka Szymona Komasy oraz pianisty Marcina Kozieła. Usłyszymy m.in. pieśni Zygmunta Krauzego oraz klasyki amerykańskiej piosenki kabaretowej. Pianista Adam Kośmieja zabierze nas w podróż z muzyką transu, medytacji i dużych emocji. Jego najnowszy projekt „Infinity” to autorskie odczytanie popularnego utworu „Canto Ostinato” Simeona ten Holta. Polska muzyka na skrzypce i fortepian będzie motywem przewodnim występu Jakuba Jakowicza (skrzypce) i Łukasza Chrzęszczyka (fortepian). Wirtuozi swoich instrumentów zaprezentują zróżnicowany i wielobarwny repertuar m.in. z płyty „Departures”.