Biletomat Koncerty Warszawa 59. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

Koncerty: 59. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

Bilety na koncert

59. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Współczesnej Warszawska Jesień

termin

Pon, 19 września 2016 godz. 19:30

miejsce

Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego
ul. Modzelewskiego 59, 00-977 Warszawa

organizator

Związek Kompozytorów Polskich

Bilety

Używasz Adblocka lub innej wtyczki mogącej blokować złożenie zamówienia. Jeśli napotkasz problemy wyłącz wtyczkę dla prawidłowej realizacji zamówienia.


Standard

I Pula

dostępna do
Pon, 19 wrz 2016 16:00

80 PLN

Wyprzedane


Galeria (powiększ)





 

📄Olga Neuwirth - Zagubiona autostrada

W oparach opery

Rytuał, misterium, opowieść, narracja, dźwięk w przestrzeni, przestrzeń dźwięku, obszar brzmienia, strefa multimediów, a może najprościej - scena? Tegoroczna Warszawska Jesień skieruje nasz wzrok, słuch i uwagę ku dosłownie i symbolicznie rozumianemu obszarowi „sceny” – za punkt wyjścia obrała „operę”. Ten „punkt wyjścia”, kojarzący się odbiorcy z pewną specyficzną przestrzenią teatralną i wieloaktowym dziełem, powiedzie nas przez meandry tradycji i współczesności ku całej obfitości form multimedialnych, parateatralnych i parascenicznych, począwszy od miniopery, poprzez teatr instrumentalny, monodramy obiektofonów aż po najbardziej skomplikowane i nowatorskie, zarówno w treści jak i w formie, dzieła multimedialne.

Zaciskają się hipnotyczne pętle muzyki

Jedna z najbardziej znaczących współczesnych oper. Skomponowana na podstawie słynnego filmu Lyncha, odznacza się przestrzenną dystrybucją dźwięku – elektronicznego, głosów i instrumentów – i zmasowanymi projekcjami wideo. Totalne są środki wokalnej ekspresji: słyszymy mowę skomponowaną z wielu różnych rejestrów i stanów ekspresywnych: szept, obojętny ton, krzyk, wołanie, parodię innego głosu, jękopodobne dźwięki i zaśpiewy, śpiew, chóry „pijanych harmonii” itd. A poprzez powtarzające się obsesyjnie motywy brzmień instrumentalnych, wytwarza się rodzaj sennej maligny, u podłoża której czai się zasadniczy egzystencjalny niepokój.


Program:

Elfriede Jelinek, Olga Neuwirth, libretto
Natalia Korczakowska, reżyseria
Anna Met, scenografia
Holger Falk, baryton (Pete / Fred)
Barbara Kinga Majewska, sopran (Alice / Renee)
David Moss, (Mr Eddy)
Piotr Łykowski, kontratenor (Mystery Man)
Michał Sławecki, kontratenor (Andy)
Marta Zięba, (Matka Pete’a)
Dariusz Maj, (Ojciec Pete’a)
Rafał Kronenberger, (Dyrektor więzienia / Arnie)
Andrzej Olejnik, (Ed / Strażnik / Detektyw Hank)
Dariusz Bronowicki, (Al / Lekarz / Detektyw Lou)
Ewa Szewczyk, (Dita)
Instrumentaliści NARODOWEGO FORUM MUZYKI FILHARMONII WROCŁAWSKIEJ
Mieczysław Unger, dyrygent
Marek Adamski, kostiumy
Tomasz Wygoda, choreografia
Krzysztof Gawlas, live electronics
Marek Kozakiewicz, wideo
Jacqueline Sobiszewski, światło
Małgorzata Szabłowska, Olga Sobkowicz
Fundacja Szabłowska Studio, produkcja

Olga Neuwirth Zagubiona autostrada (opera do libretta Elfriede Jelinek i Olgi Neuwirth
na podstawie scenariusza Davida Lyncha i Barry’ego Gifforda)

www.warszawska-jesien.art.pl 

 









Zakup biletu na to wydarzenie
wymaga podania hasła

Podaj hasło / Enter the password

OK

Korzystanie z witryny biletomat.pl oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Więcej informacji można znaleźć w Polityce cookies.