Biletomat FAQ

📄 FAQ


1. PROCEDURA ZAKUPU BILETÓW


1.1. Czym różnią się kategorie cenowe/pule biletów?

Organizator może zaplanować sprzedaż jednej, bądź kilku pul biletów. Jeśli jest ich wiele, różnić będą się ceną i okresem dostępności. Zazwyczaj po wyprzedaniu jednej puli, automatycznie, do sprzedaży wchodzi kolejna. Nie można cofnąć, ani samodzielnie wybrać puli. Zakup jest możliwy tylko z tej aktualnie dostępnej.

W ramach każdej puli mogą być dostępne różne kategorie biletów i najczęściej spotykamy się z tym przy zakupie miejsc siedzących numerowanych. Cena danej kategorii zależna jest od jej rozmieszczenia na mapie. Oznacza więc to, że miejsca z najlepszą widocznością będą najdroższe.

1.2. Czy mogę dostać fakturę za zamówienie?

Od stycznia 2020 roku faktura dla podmiotu posiadającego numer NIP może zostać wystawiona tylko w momencie zakupu, co znaczy, że dane do faktury należy podać podczas składania zamówienia.

Faktura na osobę fizyczną może zostać wystawiona, nie później niż 3 miesiące od zakupu na naszej stronie. W celu uzyskania takiego dokumentu, prosimy o kontakt pod adresem: witaj@biletomat.pl.

1.3. Chcę kupić bilet papierowy na wydarzenie. Czy dostanę jego elektroniczną kopię?

W przypadku zakupu biletu w formacie tradycyjnym lub kolekcjonerskim będzie on dostarczony tylko w jednym, wybranym w zamówieniu egzemplarzu. Na każdym bilecie znajduje się unikalny kod kreskowy i ze względów bezpieczeństwa nie można go powielać i umieszczać na innych kopiach.

1.4. Chcę kupić bilety na wydarzenie, ale cały czas kręci się "proszę czekać", a strona nie przepuszcza mnie dalej. Co należy zrobić, żeby kupić bilety?

W pierwszej kolejności wyłącz wszystkie wtyczki blokujące reklamy w przeglądarce (np. AdBlock). Następnie, można wyczyścić pamięć podręczną przeglądarki (cookies/ciasteczka) i odświeżyć stronę. Jeśli problem się powtórzy, skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl.

1.5. Przy składaniu zamówienia dolicza się opłata serwisowa. Czy muszę ją płacić?

Opłata serwisowa naliczana jest do każdego wybranego biletu i pokrywa całość kosztów obsługi zamówienia. Zgodnie z regulaminem naszego sklepu, o obowiązku jej zapłaty oraz jej wysokości klient informowany jest wyraźnie w trakcie składania zamówienia. Jeśli w danym wydarzeniu uwzględniona jest opłata serwisowa, to nie ma możliwości ominięcia takiej należności.

1.6. Chcę kupić bilet na wydarzenie, czy są bilety ulgowe?/Czy na waszej stronie są dostępne jakieś kody rabatowe?

Bilety ulgowe dostępne są w sprzedaży tylko, jeśli organizator przewiduje taką możliwość. W takiej sytuacji będą one widoczne na stronie podczas zakupu.

O wszystkich aktualnych kodach rabatowych informujemy na bieżąco na naszym profilu na Facebooku i Instagramie oraz w newsletterze.

1.7. Jakie limity wiekowe są na wydarzeniu? Czy na wydarzenie mogę zabrać dziecko w wózku?

Limity wiekowe i warunki uczestnictwa dzieci ustalane są zawsze przez organizatora wydarzenia. Znaleźć je można w opisie imprezy na naszej stronie lub na stronie wydarzenia na Facebooku. Jeśli nie znajdziesz tam potrzebnych informacji, skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl.

1.8. Czy są dostępne bilety dla osób z niepełnosprawnościami?

Organizatorzy zazwyczaj przygotowują specjalne miejsca dla osób z niepełnosprawnościami, jednak takie bilety nie są dostępne w regularnej sprzedaży. W celu pozyskania informacji lub zakupu, skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl.

2. PŁATNOŚCI


2.1. Opłaciłam/em już swoje zamówienie, ale jego status to wciąż "oczekujące na zapłatę."

W przypadku wyboru płatności przelewem tradycyjnym, klient na wykonanie przelewu ma 24h. Zazwyczaj jest on księgowany następnego dnia roboczego. Zgodnie z regulaminem zamówienie może mieć status "oczekujące na zapłatę" nawet przez 3 kolejne dni robocze. Prosimy o cierpliwość, w momencie przyjęcia wpłaty prześlemy potwierdzenie drogą mailową.

2.2. Nie zostałam/em przekierowany do strony płatności. Co zrobić, aby opłacić zamówienie?

W przypadku jeśli system PayU nie przekieruje do bramki płatności lub wystąpią inne problemy przez które płatność zostanie przerwana, sprawdź swoją skrzynkę mailową, na której czeka już nasza pierwsza wiadomość - "Przyjęto zamówienie (...)". Kliknij w znajdujący się w niej link do statusu zamówienia, który przekieruje Cię z powrotem na naszą stronę. Widoczna tam będzie opcja "Ponów zapłatę".

UWAGA! Opcja ta dostępna jest tylko do godziny od złożenia zamówienia.

2.3. Chcę opłacić zamówienie, ale nie widzę ikony swojego banku. Co zrobić?

W takiej sytuacji polecamy wybór płatności przelewem tradycyjnym lub zapłatę przez system PayU - kartą Visa/Mastercard.

2.4. Wybrałam/em płatność przelewem tradycyjnym, ale nie otrzymałem numeru konta potrzebnego do opłacenia zamówienia.

W pierwszej kolejności sprawdź dokładnie swoją skrzynkę mailową, również w folderach takich jak Spam, Powiadomienia, Społeczności, Oferty itp. w poszukiwaniu naszej wiadomości "Przyjęto zamówienie (...)". Jeśli nie możesz odnaleźć wiadomości z danymi do płatności, możesz je uzyskać sprawdzając status zamówienia.

3. MOJE BILETY

3.1. Zapłaciłam/em za bilety, ale nie mam ich na mailu, ani nie dostałem żadnego innego maila z Waszej strony.

W pierwszej kolejności sprawdź dokładnie swoją skrzynkę mailową, również w folderach takich jak Spam, Powiadomienia, Społeczności, Oferty itp. Mail z biletami zatytułowany jest "Potwierdzenie zakupu (...)". Jeśli nie możesz odnaleźć wiadomości z biletami, możesz je uzyskać sprawdzając status zamówienia.

3.2. Moje zamówienie zostało anulowane mimo, że dostałam/em bilety, a płatność wyszła z mojego konta. Dostałam/em powiadomienie o anulacji.

Porównaj dokładnie kody zamówień znajdujące się w tytułach maili z potwierdzeniem zakupu i anulacji zamówienia. Jeśli kody się różnią, oznacza to, że przez przypadek złożyłeś dwa lub więcej zamówień, z czego tylko jedno zostało opłacone. Jeśli kody są takie same, skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl.

3.3. Nie mogę pojawić się na wydarzeniu, a na bilecie widnieją moje dane. Czy muszę osobiście pojawić się na wydarzeniu, jeżeli bilety zostały zakupione dla kilku osób?

Jeśli w opisie wydarzenia nie zostało wskazane inaczej, zakupione bilety są na okaziciela. Oznacza to, że bilet może być wykorzystany samodzielnie przez dowolną osobę.

3.4. Nie mogę pojawić się na wydarzeniu. Czy mogę komuś przekazać bilet, mimo, że są na nim moje dane? (wyj. bilet imienny)

Jeśli w opisie wydarzenia nie zostało wskazane inaczej, zakupione bilety są na okaziciela. Oznacza to, że bilet może być wykorzystany samodzielnie przez dowolną osobę. Jeśli natomiast w opisie wydarzenia organizator zastrzegł, że sprzedaje bilety imienne, to uczestnikiem imprezy może być tylko osoba której dane widnieją na bilecie.

3.5. Zgubiłam/em bilet kolekcjonerski, co mogę teraz zrobić?

W tej sytuacji skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl. Sprawdzimy możliwości rozwiązania tego problemu.

4. WYSYŁKA BILETÓW

4.1. Czy moje bilety zostały już wysłane?

Wszystkie bilety wysyłane są w ciągu 3 dni roboczych od opłacenia zamówienia. Pamiętaj, że Poczta Polska ma 10 dni roboczych na doręczenie przesyłki. Jeśli chcesz uzyskać numer nadania listu z zamówieniem, skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl.

4.2. Pomyliłam/em dane kontaktowe/wysyłkowe. Jak mogę to zmienić?

W tej sytuacji niezwłocznie skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl lub przez okno czatu dostępne na stronie. Jeśli chcesz zaktualizować adres mailowy, konieczne będzie przesłanie potwierdzenia wykonania płatności za bilety w formacie pdf, wygenerowanego ze strony banku.

5. WYDARZENIE

5.1. Ile będzie trwało wydarzenie?

Organizator zazwyczaj nie przekazuje nam takiej informacji, ponieważ dokładny czas trwania wydarzenia jest ściśle zależny od różnych losowych sytuacji.

5.2. Od której będzie można wejść na koncert?

Godzina otwarcia bramek zazwyczaj podana jest w opisie wydarzenia oraz na bilecie. Zachęcamy również do śledzenia strony wydarzenia na Facebooku, gdzie organizator na bieżąco przekazuje takie informacje.

5.3. Czy wiadomo co się dzieje z moim wydarzeniem?

Data, godzina lub miejsce wydarzenia zawsze może ulec zmianie. Nie jesteśmy w stanie przewidzieć takich sytuacji z dużym wyprzedzeniem. Zawsze jednak, jak organizator nas o tym poinformuje, niezwłocznie przekazujemy wiadomość wszystkim klientom drogą mailową. Wszelkie zmiany w wydarzeniach można też znaleźć tutaj: https://www.biletomat.pl/zmiany-w-wydarzeniach/

UWAGA! W związku z aktualnie dynamiczną sytuacją epidemiologiczną w kraju i na świecie prosimy o regularne sprawdzanie swojej skrzynki mailowej i śledzenie statusu swojego wydarzenia.

6. ZWROT BILETÓW

6.1. Co jeśli wydarzenie się nie odbędzie?

Jeśli wydarzenie zostanie odwołane lub przełożone, klientom będzie przysługiwało prawo zwrotu biletów. O wszystkich ewentualnych zmianach w imprezie zawsze informujemy drogą mailową. W wiadomości zawarta będzie instrukcja zwrotu biletów.

6.2. Czy mogę zwrócić bilet?

Zwrot biletów możliwy jest tylko w sytuacji jeśli wydarzenie zostanie przełożone lub odwołane. Postawą prawną do odmowy zwrotu jest Ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 która weszła w życie w dniu 25 grudnia 2014, ART. 38 pkt 12.

Przypominamy, że większość sprzedawanych przez nas biletów jest na okaziciela, więc w wyjątkowej sytuacji zawsze można je komuś odstąpić.

6.3. Kupiłam/em kilka biletów, czy mogę zwrócić tylko jeden?

Decyzja o zwrocie lub zachowaniu biletów zawsze dotyczy całości zamówienia. Nie ma możliwości rozbicia go i zwrotu pojedynczych biletów.

6.4. Ile będę czekać na zwrot pieniędzy?

Zgodnie z naszym regulaminem zwrot realizowany jest w ciągu 30 dni rozpoczęcia procedury zwrotu (tj. przesłanie wypełnionego formularza zwrotu drogą mailową lub przez internetową platformę zwrotów).

UWAGA! Jeśli zmiany w wydarzeniu spowodowane są bezpośrednio wybuchem lub trwaniem epidemii SARS-CoV-2, to zwroty realizowane są zgodnie z aktualnie obowiązującymi regulacjami prawnymi w ciągu 180 dni.

6.5. Jak długo ważny jest voucher który wybrałam/em jako formę zwrotu?

Voucher pozostaje ważny przez 12 miesięcy od wystawienia i przekazania go klientowi. W przypadku wyboru zwrotu w formie vouchera, nie ma możliwości zmiany decyzji dotyczącej środków.

6.6. Nie mam kodu zamówienia, a jest potrzebny do złożenia elektronicznego zgłoszenia zwrotu. Gdzie go znajdę?

Kod zamówienia składa się z 12 znaków, cyfr i liter, przedzielonych myślnikiem. Można go znaleźć na bilecie, w tytułach i treści naszych wiadomości sprzedażowych oraz w tytule płatności. 

7. INNE

7.1. Jak wypisać się z newslettera?

Opcja "wypisz/unsubscribe" znajduje się w dolnej stopce maila po prawej stronie. Jeśli nie znajdziesz przycisku, skontaktuj się z nami pod adresem: witaj@biletomat.pl.

7.2. Dlaczego muszę wypełniać formularz przed wstępem na wydarzenie? Co się dzieje z moimi danymi, które Wam przekazuję?

Wymóg składania oświadczeń o stanie zdrowia wraz z danymi trackingowymi uczestnika został nałożony na organizatorów przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Rozwoju oraz Głównego Inspektora Sanitarnego. Dane mogą być udostępnione tylko Państwowemu Powiatowemu Inspektorowi Sanitarnemu pełniącemu nadzór epidemiologiczny na danym terenie i służbom porządkowym danych osobowych uczestników imprezy. Dane są przechowywane przed 2 tygodnie od terminu wydarzenia.

7.3. Dlaczego nie dostałam/em jeszcze odpowiedzi? (mail, livechat, FB)

Zdarza się, że czas oczekiwania na odpowiedź może trwać do 2 dni roboczych, jednak zapewniamy, że odpowiadamy systematycznie na wszystkie wiadomości. Prosimy o cierpliwość.

7.4. Nie mogę się zalogować u Was na stronie, a klikając w przypomnienie hasła nie dostaję żadnych maili. Jak mogę się zalogować, żeby odzyskać swoje bilety?

W pierwszej kolejności sprawdź dokładnie swoją skrzynkę mailową, również w folderach takich jak Spam, Powiadomienia, Społeczności, Oferty itp. Jeśli nie znajdziesz tam wiadomości z linkiem do zmiany hasła, to oznacza, że najprawdopodobniej system nie znalazł żadnego konta przypisanego do tego adresu mailowego. W celu sprawdzenia sytuacji, skontaktuj się pod adresem: witaj@biletomat.pl. Dostęp do biletów możesz zawsze uzyskać tutaj: https://www.biletomat.pl/bilety/status_zamowienia

UWAGA! Pamiętaj, że podanie adresu mailowego przy składaniu zamówienia nie jest jednoznaczne z utworzeniem konta w naszym serwisie.