Bilety na spektakl
termin
Nd, 10 maja 2015 godz. 18:00
miejsce
TEATR POLSKI im. HIERONIMA KONIECZKIorganizator
TEATR POLSKI im. HIERONIMA KONIECZKI
Używasz Adblocka lub innej wtyczki mogącej blokować złożenie zamówienia. Jeśli napotkasz problemy wyłącz wtyczkę dla prawidłowej realizacji zamówienia.
Standard
Standard
dostępna do
Nd, 10 maj 2015 16:00
40 PLN
Wyprzedane
Standard
Standard
dostępna do
Nd, 10 maj 2015 16:00
30 PLN
Wyprzedane
Johann W. Goethe
Faust
reżyseria Michał Borczuch
adaptacja i dramaturgia Tomasz Śpiewak
scenografia i kostiumy Dorota Nawrot
asystentka scenografa Marta Kuliga warsztat malarski, obraz Krzysztof Mężyk, Luka Woźniczko muzyka Bartosz Dziadosz (Pleq)
reżyseria światła Jacqueline Sobieszewski
video Przemysław Czepurko
asystenci reżysera Radek Mirski, Magda Szpecht (PWST) inspicjent Mateusz Stebliński
występują Dominika Biernat, Mirosław Guzowski, Marta Malikowska, Martyna Peszko, Jan Sobolewski, Paweł Smagała, Robert Wasiewicz, Piotr Wawer, Małgorzata Witkowska oraz aktorzy nieprofesjonalni: Rafał Bladowski, Patryk Iks, Roksana Jakielska, Janusz Kamiński, Krystyna Skiera, Roland Świstek, Mirosław Wróbel
Premiera 14 marca 2015 Duża Scena TPB
„Wszystko, co stałe, rozpływa się w powietrzu, wszystko, co święte, ulega sprofanowaniu i ludzie muszą wreszcie spojrzeć trzeźwym okiem na swoją pozycję życiową, na swoje wzajemne stosunki”. Marx, Manifest komunistyczny.
W kulturze przesyconej obrazami, w której zmysł wzroku ma dominującą pozycję, a spór między ikonoklazmem a ikonofilią odżywa w zradykalizowanym wymiarze, warto zadać pytanie o reguły wytwarzania doświadczenia wzrokowego. Czy wzrok rzeczywiście determinuje nasze relacje z rzeczywistością? Czy może, jak twierdzi amerykański badacz mediów Nicolas Mirzoeff, wizualizowanie to „to wytwarzanie wizualności” i jest domeną wyobraźni, a nie wzroku?
Do pracy nad „Faustem” zaprosiliśmy grupę niewidomych, którzy wraz z aktorami zmierzą się z dramatem uchodzącym za dzieło raczej literackie niż sceniczne. Wyzwanie postawione przez Goethego wiąże się nie tylko z gigantycznym rozmiarem tekstu, obejmującym ponad dwanaście tysięcy wersów i czasem akcji rozpisanym na trzy tysiące lat. „Faust" jest pisany jako teatr w teatrze, a skoro wszystko, co pojawia się na scenie, uzyskuje teatralną formę i znak, to jak przedstawić metafizyczną warstwę tekstu? Co jeśli Goethe rozumiał ją dosłownie - czy pudel jest żywym psem? Jak wygląda pies, w którego wstąpił diabeł? Jak wygląda coś, czego w teatrze pokazać się nie da?
Zamów bilety już teraz na Biletomat.pl
Zakup biletu na to wydarzenie
wymaga podania hasła
Podaj hasło / Enter the password
OK